Har du eller någon närstående blivit utsatt för bankbedrägerier? Då kan du titta på Konsumentverkets webbinarium som riktar sig direkt till de som drabbats. För du kan ha goda möjligheter att få tillbaka pengarna.
Senioren har tidigare skrivit om bankbedrägerierna som drabbar många äldre. Bland annat här.
Efter en dom i Högsta domstolen där en bank ska betala tillbaka 385 000 kronor till en man som blivit lurad uppmanar både Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och Konsumentverket (KO) bankerna att betala tillbaka till kunder som blivit lurade.
Flera storbanker har också öppnat för att ersätta kunder som utsatts för bedrägerier.
Läs också: Nytt hopp för lurade bankkunder
Men hur går man tillväga för att eventuellt kunna få tillbaka sina pengar?
På Konsumentverkets webbinarium 1 mars berättar Konsumentverkets experter steg för steg hur du gör när du kontaktar banken.
Går att se i efterhand
Webbinariet går även att se i efterhand i sin helhet på Konsumentverkets hemsida Hallå konsument. Det går även att anmäla sig till som deltagare och då har du möjlighet att ställa frågor i en chat.
Tiden är 1 mars klockan 15.00-16.00. Anmälan görs senast nu på söndag 26 februari och det är begränsat antal platser. Men det går som sagt att se i efterhand också.
För mer information och för att anmäla dig klickar du här.