Under pandemin har många ändrat sitt sätt att handla mat. Inte minst äldre. Men hur har det gått och hur kan man göra det ännu bättre? Nu bjuds alla som vill in till en digital kunskapslunch 25 mars som tar upp just de här frågorna.
Kunskapslunchen heter ”Handla mat under pandemin – inblickar hos äldre konsumenter” och på den kommer forskning om konsumtion, mat och handel att presenteras.
Restriktionerna under pandemin har gjort att många tvingats handla mat på nya sätt. Många har börjat handla på nätet medan många besöker mataffärer på tider som är anpassade för riskgrupper.
Men vad kan handeln göra mer för att underlätta och hur kan man göra matinköpen mer inspirerande?
Ulrika Holmberg, Lena Hansson och Anna Post håller i lunchen. Ulrika och Lena är forskare och universitetslektorer i marknadsföring och Anna är forskare och universitetslektor i kostvetenskap. De är alla verksamma vid Centrum för konsumtionsforskning och Centre for Retailing på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.
Lunchen är torsdag 25 mars kl 12.00-13.00.
Den är digital i Zoom webinar och länk till mötet skickas via e-post senast 24 mars.
Sista dag att anmäla sig är 24 mars och du anmäler dig här.